Çoçuğum Ne Bulursa Camdan Atmak İstiyor

0
2876

Soru: Merhaba anneler ne yapacamı şaşırmıs durumdayım:( 23 aylık bir oğlum var beni delirtmek üzere yaa evde ne bulursa camdan balkondan atmak istiyor hayır yapmayacaksın atılmaz dediğimde atıcam işte diyor ve istediği şeyi atana kadar sürekli ağlıyor kendini yerden yerlere atıyor ilgilenmediğim de saçımı çekiyor ve şamarlıyor konuşmaya çalıştıkça daha çok bağırıyor ve ağlıyor ne yapmam lazım yardımcı olur musunuz sızın de oldu mu böyle :(((( birde çok inat ben onun yapmasını istemediğim şeyleri yapıyor.

Annelerden Gelen Cevaplar;

1. Bence bi pedagoga götürün.. Şimdi ağladıkça isteklerini yaparsanız bunu ömür boyu koz olarak kullanır

2. pedagoglar her yasa ayri bir sendrom adi koymus. Sizin gibi durumlar Ile karsilastigimizda cocuklar dikkat cekmek icin yapiyorlar cok mu agliyor? Sizi dinlemiyor el kaldiriyorsa aglamasi bitene kadar odayaa kapatip ve neden orda oldugunu anlatip sakinlesene kadar cikamayacagini soyleyin odada Kendime zarar vericek materyalleri alnalisiniz bu duruom devam ederse pedagogdan yardim almaniz gerekir. Ayni durumu eltimin oglu yasadi ve pedagog Boyle soyledi sabir sabir Allah kolaylik versin!

3. Korkunç 2 denen bir dönemdesiniz…Bu inat dönemi geçecek amaaaa bu dönemdeki sizin tutum ve davranışlarınız ya bu inadı köreltir yada devam ettirir.Bir kere inatlaşmayacaksınız…Atmak mı istiyor kararlı bir ses tonuyla ama çok sert değil “Bu balkondan atılmaz deyip ilgisini başka yöne çekin….aaa içerde bir ses duydum kedi mi var acaba??Deyip içerdeki odalardan birine gidip kedi arayın(Çocukla çocuk olun)Hala aklı birşeyler atmak ta mı??? Kule yapacağınız oyuncakları vardır umarım…Çocuklar kule yapmaya ve yıkmaya bayılır…SABIRLI OLUNN…haydi gel kule yapalımdeyin ve kupleri bir siz bir o koyarak kule yapın sonrada yıkın….Hala atmak mı istiyorrrr…O zaman ona şöyle söyleyin..Bunlar balkondan aşağıya atılmaz…Neden atılmayacağının sebeplerini anlatın…Yumuşak oyuncaklar yada nesneler bulun bir leğenin içine yada bir kutunun içine yada sizin belirlediğiniz bir noktaya oyuncak atışları yapın….Ama kuralı siz koyun sizin gösterdiğiniz yere atamazsın deyin bir ödül koyun (sevdiği bir şey)Sizin kurallarınıza uydukça onu ödüllendirin…Mesela eline başarıyı simgeleyen bir yıldız çizin…Öpün aferin deyin….Kısacası ÇOCUĞUNUZ OYUN VE İLGİ İSTİYOR…İLGİYİDE YARAMAZLIK YAPARAK ÇEKMEYİ ÖĞRENMİŞŞŞ…LÜTFEN O AN İŞİNİZİ BIRAKIN VE ÇOCUĞUNUZLA OYUN OYNAYIN…EMİN OLUN ONUNLA BİRAZ OYNAMANIZ SAKİNLEŞMESİNİ SAĞLAYACAKTIR…ONA GÖREVLER VERİN ELİNE BİR BEZ VERİN..TEHLİKE ARZ ETMEYEN YERLERİ SİLMESİNİ SAĞLAYIN…VERİN ELİNE ISLAK BİR MENDİL OYUNCAKLARINI SİLDİRİN…AMA BUNLARI YAPARKEN ŞEFKATLİ VE SAKİN SES TONU KULLANIN…UMARIM BU DÖNEMİ SAKİN VE STRESSİZ ATLATIRSINIZ….

4. 13 aylık bir sıpam var kumanda suluk telefon ne geçerse tabletimizi attı gitti tablet malesef devamlı gözlemde olacak başkada çaresi yok

5. benim kızımda 23 aylık camdan ne bulsa atıyor ama banada bakıyor kızıcammı diyee hayır diyorumm ilgi çekmeye çalışıyor sabırlı ol arkadaşımmm

6. İnternetten dadı programını izleyin faydası olur

7. balkondan bısey atmak ıstedıgın de çocuğunuzun hoslandgı ılgısını çekçek farklı seylerle dıkkatını dağıtın belkı ıse yarar

8. Ayni durumdayiz 22 aylik firin tepsilerini bile atti eskiciler almis  krese gidiyo ogretmenleriyle konustum normal diyolar

9. 2 yaş sendromu geçecek hiç merak etmeyin üstüne gitmeyin sizinle daha çok inatlaşacaktır o zaman.offff biz çok zor atkatmıştık….

10. Bu yüzden iki balkonumu da pimapen ve camla kapattım benimde durumum aynıydı şimdi rahatım istese de atamıyor.

11. benimde 23 aylık oğlum var aynı benim oğlan oyuncakları bize atıo dövüyo bizi tokat atıyo ayakla vuruyo çok fena inat allah yardımcımız olsun

12. 18 aylık bir canavarım var diyorum artık çünkü artık bakonda oturamıyoruz bile kapılar pencereler kaplı ama bu defa da yere çakmaya başladı ne bulsa yere fırlatıyor çözüm yok anlayacagın..

13. bu 2 yas sendiromu bebeklikden cocukluga gecis donemi en zor yas 2 yas ne yaparsa yapsin takmamaya calisin bagirdikca ona ceza werin biyere otutturn 5 dkka kaldirmayin onu yapamiyosanin bi oda ayrliyin zrar weremiyecegi bi oda o da oraya koyun cikmasin gerekirse kittleyin anlasin hatasini

14.  Aynen benim kızımda ayni çok değişti karakteri huyu cok inatçı miz miz birde istediği birşey olmayınca kendini yerden yere atıp ağlıyor şiddet uyguluyor tokat atma gibi

15. dmekki bu caglarda he ayni cocuk lar bgrmak cgrmak cozm olmuyo daha cok inatlasiyolar ben blkona cikarmyorum agladgnda odaya brakyorum susana kadar burdasn dyorum tabi odaya kitlemyorum kapisi ack sùrekli konusmaya calisiyorum gùzel dîlle anlatmaya clsyrm

16. ayyyy 2 yaş bunalımına erken girmiş demekki yavrucukkkkkk benim görümcemin kızı şu an başladı atmaya herşeyi camdan 18. aylık benim kız da atıyo ama su an yere atıyo 1 aya kalmaz camdanda atar her çocuk böle demekki

17. Benimde kızım bulduğu eşyaları fırlatıyor,kızmayın tepki göstermeyin.atmaya başladığı sırada onun dikkatini çekicek başka birşey bulup ona gösterin,müzik açın dans etsin,defter kalem verin,eline top verin birlikte oynayın.bu dönende bütün bebeklerde aynı davranışlar var.motor gelişimi için bunları yapması normal,merak ediyor öğrenmek istiyor.sabırlı olun.

18. 3 buçuk yaşında atlatdık çok şükür sabır sabır ama kazanan siz olmalısınız yoksa kalıcı olur .

19. benim oglumda istedigi olmadginda kendini yerden yere vururdu kafasini duvarlara vururdu kac kere tomografi cektrdm kafasndan buyuynce yapmaz ama sabirli olmalisin sinirlenme ve inatlasma inadina yapiyor ve cok sinirli oluyorlar.benim oglum buyudu ve gecti cok az sadece ders calis dedigmde

20. Alt komşunuz gelsin biraz sert konuşsun onunla kafama düştü attığın filan desin, yapma öyle desin…denemekte yarar var bence

21. Aynı durum benımde basımda ne buluyosa atıya mandal oyuncak telfun ne olursa bahcemız var oraya atıyo artık sureklı bahceyı dolasp attıklarını dolaplamkdan bıktım aanneme geldım sımdı ,dunde annemın tlfunu attı camdan kırıldı neyapmalım acaba bı akıl bı cözüm….

22. Sizi samarliyo oylemi??? biraz anneliginizi gosterin bence…

23. geçen bir tanıdığımin çocuğu kardeşini balkondan attı bebek öldü.çocuk 4 yaşında sürekli balkondan birşeyler atıyormuş en sonundada 2 yaşındaki kardeşini attı 5.kat olduğu için çocuk öldü.annesi perişan olmuş mahvolmuş

24.  Ben bir anaokulu öğretmeniyim.Çocukların ilgisi çok çabuk dağılır ve oyun oynamaya bayılır…Onun hoşlandığı şeyleri bulup yaratıcılığınızı kullanarak oyun oynayın ve oynattırın…Yukarda bir arkadaşın çocuğuda aynı şeyleri yapıyor ve öğretmeni normal demiş…HAYIR normal değil yaptığı yanlış ve yanlışı öğreterek düzelltmek zorundayız…Çocuklar hamur gibidir.Şeklini siz verir pişirir kurabiye yaparsınız :))) UNUTMAYIN yanlış pişen kurabiye hamur hale dönüp şekil alamaz!!!!!

25. bizim keratada aynı evde ne bulduysa balkondan aşağıya sallıyor kızıyoruz ama nafile bıraktık artık dövüp canını yakmaktansa kendi kendine vazgecmesini beklemek daha ii

26. Ben dayakla korkacak demedim zaten dayak arsiz yapar.ama yeri geldimmi hepimiz dayanamayip yapioruz bunu..ben cocuguma hic vurmadim diyene ben inanmiyorumm.valla kizim 15aylik ses tonumun sertliginden korkuyo hayirdan yapmadan anliyo…

27. balkon kapısını acmayın balkona sadece sızınle cıksın balkondaykende kapıyı kapalı tutun ıcerıden bı sey alıp atmasın dıe ben oglumun guvenlıgı ıcın bolee yapıyrm sıze sımdıden kolay gelsın

28. benim oğlumda 2 yaşındayken oyuncakları atıyordu bize vuruyordu çok hiperaktifti butun oyuncakları kırıyordu kırmadan rahat edemiyordu ve allaha şükür şimdi 3,5 yaşında düzeldi artık 2 yaşda oluyor öyle düzelir korkma

Birazda gülelim…
Yaramaz çocuğun hazin sonu 🙂

yaramaz çocuk

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here